Megszavazták az eCall bevezetését

Témakör: Technológia

Az Európai Unió forgalommal foglalkozó bizottsága már 2005 óta foglalkozik egy olyan rendszer kialakításával, amely egész Európát átölelné, és mindenki számára elérhető lenne. Ennek legfontosabb célja, hogy a 112-es segélyhívó szám egész Európa területén egységes legyen, és legalább két nyelven tudjanak beszélni a diszpécserek.

Ez fontos követelmény, hisz sok esetben történik meg, hogy külföldi állampolgár csak nehezen tud segítséget kérni más országban. Egy másik fontos lépés az lenne, hogy az autókat felszereljék úgynevezett eCall rendszerrel, melynek lényege, hogy különböző biztonsági szenzorok életbelépésével automatikusan segélyhívást kezdeményezne az autó.

Jönnek az okos autók?

A tervezett szerint 2015-ig minden autót fel kell szerelni ilyen segélykérő rendszerrel. Fontos, hogy ne csak az autók legyenek felszerelve ilyennel, hanem Európa-szerte meg legyen annak az informatikai háttere is, hogy ezt a rendszer használni lehessen. E rendszer nagyon fontos szerepet töltene be olyan esetben, amikor a vezető eszméletét veszti, és nem tud a balesetet követően segítséget kérni, ez ugyanis automatikusan működésbe lépne, és segítséget kérne. Így a mentők sokkal gyorsabban tudnának kiérkezni a helyszínre, mivel a GPS koordinátáknak köszönhetően már az indulás pillanatában tudnák, hová kell eljutniuk. Több vita is folyt a kezdeményezéssel kapcsolatosan, hisz voltak, akik a személyi jogok sértését vélték felfedezni azáltal, hogy az autókat ennyire le lehet majd követni, de most már az újabb törvényeknek köszönhetőn minden jogi akadály elhárult az elől, hogy egységesen lehessen bevezetni ezt az új rendszert. Azok, akik részt nap mint nap részt vesznek a forgalomban, jónak találják a kezdeményezést.